Hallo Community,
heute haben wir den Server auf die neue GMP-Version 1.5.0 geupdated.
Dieses Update beinhaltet neben einem Serverupdate auch einen neuen Client, welchen man sich wie gewohnt entweder direkt über Spine oder manuell über https://gitlab.com/Reveares/GM…346d/GMP_Client_1.5.0.zip downloaden kann.
Zusätzlich zum Update haben wir auch einiges an den Scripten geändert. Hauptsächlich waren das erneut Änderungen an der Performance.
Nachfolgend die Changelogs:
Zitat von Changelog GMPAlles anzeigen- Biggest release until now (505 files changed, 22555 insertions(+), 81658 deletions(-))
- Launcher got a small bugfix and no longer needs 50+ dlls. Unfortunately, you can't just drop the new files in your folder, but you have to delete all previous files for the launcher before. These are all dlls in the main folder of your installation and the folder plugins
- Version 1.5 will be the last release for 32 bit Linux
- [API] Removed `OnPlayerEquipBelt`, because there is already `OnPlayerChangeBelt`
- [API] `OnPlayerHit` is now also called if the hit killed someone
- [API] `OnPlayerChangeWalk` is now also called if the current walk is removed
- [API] `sscanf()` now supports the format "f" to scan for floats
- [API] Added Vob/Mob.SetVisual()
- Updated libs
- Some security improvements
- a **lot** of internal code improvements
- Completely synchronized torches and hand items!
- `SetPlayerHand()` now never drops unsynchronized items
- Synchronized mobs for all connected players in the same world
- Added stacktrace also in timer functions
- Fixed a crash if the timer functions kills the timer
- Fixed rare Lua stack overflows caused by timers
- Chat input can be opened even if the chat is hidden
- Improved support for SystemPack's scale
- Improved chat UI
- [Chat] Fixed not proper working wordwrap
- Improved 3D sounds
- Added version informations to the client dll
- [Server] removed stupid "xy killed himself" messages
- Hopefully fixed `stagger_on_hit`
- [Server] Fixed a time overflow when the PC uptime exceeds 50 days
- Fixed a bug in `GetPlayerItem()`
- Fixed a rare bug with the return value of `sscanf()`
- Fixed a bug in weather sync
- Fixed a position/angle bug caused by SpawnPlayer()
- Fixed `OnPlayerToggle...` callbacks
- ... and countless more bugfixes
Zitat von Changelog MTO-Scripte- Einige Performanceänderungen und Anpassungen an den neuen Code
- Einige Fehler im Code bereinigt
- Fehlerhafte Gesichter auf die richtigen Körper gesetzt. Danke an Karthus.
Bekannte Bugs:
Aktuell ist der /fixme-Befehl verbuggt. Diesen bitte nicht benutzen. Ein Fix ist bereits aufgespielt, der Server wird im Laufe der Nacht neugestartet, um diesen wirksam zu machen.
Link zum Diskussionsthread: Diskussionsthread Update vom 10.10.2021 | GMP-Version 1.5.0